50 nyanser av henne

Hejdå 2012 och välkommen 2013

Kategori: Allmänt

Det är dags att stänga kapitlet om 2012 och vända upp för ett nytt blad, ett nytt år med nya utmaningar. Men först vill jga avrunda det år som vi nu passerat. Det år som försvann lika fort som det kom. 
Det var ett intressant år. Ett jävligt roligt år. Ett år som inte direkt ledde någonstans, men som under vägen till ingenting gav mig en hel del underbara minnen att skratta åt.
 
Aldrig förr har jag varit så levande. Aldrig förr har jag känt mig så stark. Aldrig förr har jag känt mig så osårbar. Och aldrig förr har jag varit så nöjd med mig själv. 
Det har även varit tufft många gånger, men aldrig har jag känt att det varit värt att ge upp. Jag har inte legat i fosterställning, gråtandes och hoppats att ett stort svart hål ska komma och äta upp mig. Jag har nog aldrig förr varit så lugn när världen varit på väg att rasa ner mitt framför mig. 
 
Och aldrig förr har jag skrattat så mycket som jag gjorde 2012.
 
Året bestod av mycket kärlek. Flirt. Drömmar om skedar och vackra ögon. Ofta gick jag runt, medveten om att jag var kär i kärleken, men njöt lik förbannat ändå för att det var så mysigt att känna. Känna någonting som påminde mig om fjärilar i magen och elektriska stötar genom kroppen. Det gjorde inte så mycket att det inte var på riktigt. Jag var inte i behov av riktiga känslor. Att hitta mannen på vit häst som skulle rädda mig. Fanns inget att bli räddad från. Och skulle någon rida på hästen var det jag. Jag har nog aldrig förr varit så självsäker heller. Inte konstigt att killarna på Espresso House blev provocerade och sa: "Fan du är som en kvinna med kuk". Det är ett sätt att uttrycka det. Vet dock inte riktigt om det är så jag själv skulle vilja se på saken. Mitt lugn och min säkerhet i mina åsikter ser jag inte som ett vapen. Jag ser det som en tillgång att lära känna mig på riktigt. Om jag känner mig själv är det så mycket lättare för andra att se mig och förstå vem jag är. men visst, är man en man som anser att kvinnan ska sköta hushåll och barn och servera sin man middag varje dag så är det nog svårt att komma överrens med mig i diskussionen om ett förhållande. Och kanske också därför jag förvandlades till en hen, eller kvinna med kuk. I mina ögon är jag trots allt ganska kvinnlig och älskar att vara kvinna. 
 
Hur det gick med A? Underbara A. Han ville så gärna träffa mig och lovade att höra av sig. Det gjorde han inte. Det gick med andra ord inte så bra. Det gick egentligen inte så bra med någon jag träffade 2012. Om jag tänker efter, det gör jag ibland, ofta tillsammans med mina vänner. Mina bättre hälfter. Då är det rätt underligt hur jag kunnat träffa såpass märkliga killar under så kort tid. Tomma skal, med konstiga eller ihåliga drömmar och rätt gråa personligheter. Ofta redan upptagna (bara det i sig är ju konstigt). Dem har inte gett mig någonting, mer än bekräftelse, men inte heller den har varit långvarig eller speciellt givande efter ett tag. 
 
Jag har aldrig tidigare ångrat mig så sällan som under 2012. inte ens det där smset som blev ett sms för mycket. Eller tentan jag kuggade. Eller när jag sjukade mig från jobb för att jag fortfarande var full. 
 
Det var med andra ord ett bra år. Kanske inte det bästa. Men varje dag, oavsett hur dåligt jag mått så har jag kunnat stanna upp och känna "Fan va härligt att leva. Trots att det är skit nu så älskar jag livet!"
 
Men jag avslutade ändå året med att tänka, (nyårslöften eller ej):
  • Det nya året ska bli mitt år!
  • Jag ska inte längre sälja min själ för bekräftelse. Det är härligt en stund men nu har jag laddat upp mina batterier och behöver inte tillfällig uppmärksamhet. 
  • Nu är det dags att göra fler saker som ger mig någonting, än saker som kostar min energi. Det roliga ska väga över alla måsten. 
  • Jag ska lära mig att stanna upp och bara vara. 
  • Jag ska få en egen bostad. Ett rum att längta till. Någonting som jag kan kalla för hem. Och som ska vara bara mitt. 
  • Jag ska klara någonting som jag inte trodde var möjligt. 
  • Och jag ska göra massa galna saker som får mig att leva. Saker som färglägger den gråa vardagen.
  • I respekt mot andra ska jag först och främst ta hänsyn till mig själv och mina drömmar.
  • Och jag ska lära mg att tro på mig själv. 
  • Och inte minst ska jag SKEDA så inåthelvete många gånger!
 
2013 kan bli det bästa året!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: