50 nyanser av henne

Vi ses när vi ses

Kategori: Allmänt

Det är orden i låtarna vi delade som får mig tillbaka till minnena av dig. Orden som jag själv skulle kunnat ha skriva till dig, om dig, om oss. "Jag är nog inte det du drömmer om men jag är det du ser". Du såg mig, långt in bakom allt det som andra brukar fastna i. Såg sånt jag inte sett själv. Och jag tror att jag såg dig med. 
 
Vi pratade mycket. I samtalen möttes vi på nytt, flera gången. Och jag gick vilse, berusad av känslan i alla dina tankar. Långa stunder spenderade vi även i tystnad, lät känslan tala, omfamna oss och lät oss bara vara.  "Jag förstår precis vad du känner fast du aldrig sagt ett ord".
Vi var så lika, men ändå så olika. Du var alltid så nära men ändå så långt ifrån, och vi  försökte hålla kvar i det som skulle ta slut. Det som aldrig skulle hända. Det som aldrig var meningen. För det var aldrig du och jag. 
 
Du kommer alltid att vara speciell, men det betyder inte att det som är nu är fel. Vi kommer alltid att finnas i minnena av det som var. Tack för att jag fick uppleva det, tillsammans med dig :)
 
 
Vi ses när vi ses!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: